Н а 22 ноември 1900 г. Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) в Канщат завършва първия автомобил от този тип. Този изключително иновативен за времето си автомобил е създаден по поръчка на Емил Йелинек, бизнес партньор на DMG и ентусиазиран автомобилист. Предприемачът е най-важният клиент на компанията по това време. Само през 1900 г. той поръчва общо 72 нови автомобила, които продава на купувачи от висшите класи на Европа.
Mercedes 35 hp е високопроизводителен автомобил за своето време. Той обхваща няколко сегмента, както е обичайно по онова време: като спортна версия, той се отличава в състезания. Или, оборудван с луксозна каросерия, е подходящ за комфортни пътувания.
Само 14 години след като Карл Бенц и Готлиб Даймлер изобретяват автомобила през 1886 г., Mercedes 35 hp от 1900 г. задава стандарта за бъдещото развитие на съвременния автомобил.
Историята зад Mercedes 35 hp
Йелинек изисква от главния инженер на DMG Вилхелм Майбах модерен, мощен и безопасен автомобил, който да преодолее ограниченията на по-ранните автомобили с иновативен инженеринг. Искането е предизвикано от фаталния инцидент на състезателя Вилхелм Бауер, управлявал състезателен Daimler Phoenix 23 hp при изкачването на хълма Ница-Ла Тюрби. Автомобилът е вписан за участие от Йелинек и носи прозвището „Mercédès“, първото име на най-голямата му дъщеря. Историята след това е красноречива.
Майбах, изключителният главен дизайнер на DMG, и неговият екип разработват изцяло нов автомобил. Mercedes 35 hp е първият автомобил, който напълно се откъсва от концепцията за моторизирана карета: ниският му център на тежестта, дългото междуосие и широката следа осигуряват ниво на безопасност и стабилност при шофиране, което досега не е било постигано. Допълнителните иновации включват ъглова кормилна колона и скоростна кутия с крачен съединител – ключови подобрения по отношение на ергономичността и характеристики, които остават фундаментални в автомобилното инженерство и до днес.
Mercedes-Benz
Вилхелм Вернер печели състезанието зад волана на Mercedes 35 hp, собственост на Барон Хенри де Ротшилд. (25 - 29 март 1901 г.)
Ключов етап е задвижването на новия автомобил. Иновативният дизайн позволява използването на нов високопроизводителен двигател. Този четирицилиндров мотор, проектиран от Йозеф Браунер, осигурява 25,7 kW (35 к.с.) от работен обем 5,9 литра при 950 об/мин – впечатляваща цифра за онова време.
Изобретението на Maybach за радиатора тип „пчелна пита“ позволява високоефективно охлаждане и устойчива висока производителност. Структурата тип „пчелна пита“ в предната част на автомобила, първоначално чисто техническа необходимост, се превръща в емблематичен дизайнерски елемент на марката Mercedes от 1926 г. нататък.
Процес на усъвършенстване
Първият Mercedes с 35 к.с. преминава през няколко седмици тестове и фина настройка. След този етап на усъвършенстване, наричан „разработване“, първият Mercedes в историята е изпратен на Емил Йелинек в Ница на 22 декември 1900 г. С огромен успех, бизнес партньорът на DMG участва с този нов тип автомобил в Седмицата на състезанията в Ница, проведена от 25 до 29 март 1901 г. Mercedes 35 hp доминира в състезанията, като печели победата в състезанието Ница-Салон-Ница на 392 километра и в хълмистото изкачване Ница-Ла Тюрби, наред с други.
След Mercedes 35 hp от 1900 г., DMG пуска на пазара своите сродни модели, Mercedes 12/16 hp и Mercedes 8/11 hp, през 1901 г. Това първо поколение автомобили Mercedes е наследено през 1902 г. от моделната гама Mercedes-Simplex. Името „Simplex“ е препратка към неговото управление, което е особено лесно за онези времена. През 1900 г. е взето и друго стратегически важно решение: DMG закупува терен от 185 000 квадратни метра в Унтертюркхайм – сега основният завод на Mercedes-Benz.
Готлиб Даймлер не доживява да види тези ключови развития – той умира на 6 март 1900 г. на едва 65-годишна възраст.